Fujifilm Instax -kameror (35 Bilder): Granskning Av Snabbkameror Mini LiPlay, Mini Hello Kitty Med Flera. Behöver Jag Byta Färg?

Innehållsförteckning:

Anonim

Med en kamera kan du fånga viktiga stunder i livet och bevara minnen. Men för att bilderna ska komma av hög kvalitet är det nödvändigt att använda bra teknik, som är tillgänglig på marknaden i ett brett utbud. Fujifilm Instax -kameror har vunnit popularitet av ett antal skäl . I sortimentet kan du hitta enheter som ger fantastiska bilder, du behöver bara bekanta dig med de tekniska egenskaperna hos olika modeller.

Bild
Bild

Särdrag

Fujifilm Instax -kamera tillhör kategorin moderna kameror som fungerar på samma princip som Polaroid. Enheten tar omedelbara bilder som inte kräver utveckling. När bilden har tagits glider bilden ut ur fodralet och du kan omedelbart se vad som hände. Detta tar lite tid, vilket är en stor fördel.

Bild
Bild

Fujifilm har funnits länge och erbjuder konsumenterna ett brett utbud av sina produkter som har förtjänat popularitet och beundran. Det är värt att notera de viktigaste egenskaperna hos kamerorna som är gemensamma för alla Instax -modeller . Ramens storlek erbjuds i tre format, så fotot kan vara i form av ett visitkort, fyrkantigt och stort 8x10 cm.

Bild
Bild

Varje enhet har sin egen indikator, så denna egenskap bör beaktas när du väljer.

Kameror kompakt , det är bekvämt att resa med dem, eftersom de inte tar mycket plats. Dessutom är de lätta att hålla och kontrollera. En sådan minikamera är 2 gånger mindre än en vanlig, enheter med en fyrkantig ram är mycket efterfrågade, men allt beror på personliga preferenser. Den stora fördelen som lockar fotografering fans är exponeringskompensation … Kameran kan automatiskt bestämma ljusstyrkan i belysningen och självständigt ställa in slutartiden. Denna funktion är tillgänglig på flera Instax -modeller.

Bild
Bild

När det gäller blixten har alla enheter den inbyggd . Det finns en grundläggande, men du kan använda ett extra läge. Detta gör att ljuset kan fördelas jämnt över alla objekt i ramen. Det bör markeras ett läge som kallas HI-KEY , med vilka bilderna är ljusa och färgglada. Denna funktion används ofta under porträtt för att göra hudtoner jämna och naturliga.

Bild
Bild

Föremål, djur och andra föremål kan skjutas på nära håll tack vare närvaron makrolinser … Det är möjligt att ta 2 ramar i ett foto, vilket ger multipel exponering … Överlagrade bilder ger en intressant och ovanlig effekt. Professionella artister använder ofta denna teknik, men funktionen är inte tillgänglig på alla Instax -modeller.

Bild
Bild

Kamerans huvudfunktion är att den har möjlighet att skriva ut bilder direkt.

Bild
Bild

Polaroid effekt i fotografering lockar sanna finsmakare av denna konst, för på bilderna finns det något verkligt, en speciell atmosfär förmedlas. Därför är det tillräckligt för snabb fotografering att ha en Instax-kamera till hands, med vilken du inte behöver vänta länge på färdiga bilder, eftersom det finns omedelbar utskrift.

Bild
Bild

Kameror av denna typ fungerar med förbrukningsmaterial i form av patroner eller kassetter . De är utbytbara och är utformade för 10 skott. Den tomma kassetten kan tas bort och ersättas med en ny, vilket inte tar mycket tid. Patronernas format måste väljas enligt parametrarna för enheten som används under fotografering.

Bild
Bild

Modellintervallöversikt

Instax Mini LiPlay . Jämfört med andra modeller är detta den minsta prylen, men detta är inte dess främsta fördel. Det är bekvämt att hålla en sådan enhet i händerna, eftersom den liknar en retrospelare. På ena sidan finns strömbrytaren, minneskortplatsen och ramknapparna. Å andra sidan finns det ett hack för remmen, och skotten kommer ut från toppen. Laddningsuttaget sitter längst ner i fodralet. Kontrollpanelen är placerad på baksidan, där det finns en LCD -skärm, under vilken det finns ett fack där patronen är isatt.

Bild
Bild

Denna modell ger en möjlighet sytt tryck , betyder det att bilder kan sparas i kamerans minne eller på ett kort och sedan skrivas ut. En intressant inställning är exponeringen, som kan skiftas, blixten är inaktiverad så att överexponering inte visar sig vara onaturlig. Enheten har 6 filter , vilket är mycket bekvämt och kreativt för att skapa originalbilder.

Bild
Bild

Instax SQ20 . Med en sådan kamera är det lätt att skjuta rörliga föremål, du kan lära dig direkt. Enheten har funktionen att spela in en 15-sekunders video. Det finns en skiva på baksidan, vilket är mycket bekvämt. Med bara ett klick kan du ta 4 bilder med en liten tidsförskjutning, detta är lämpligt för att fånga ett rörligt motiv. Pausens längd kan redigeras upp till högst 2 sekunder. Enheten väger lite, det finns en 4x förstoring, du kan ta bra selfies, eftersom det finns en spegel.

Bild
Bild

Instax Square SQ6 . Kameran kombinerar de främsta fördelarna - en mängd olika fotograferingslägen, användarvänlighet och snygg design. Denna modell tar omedelbara kvadratmeter. Fotot utvecklas i 1, 5 minuter. Om du använder originalkassetter förblir bilderna ljusa och färgstarka i många år. Setet innehåller rem, batterier, 3 linser tillhandahålls för att ta snygga bilder.

Bild
Bild

Kameran föreslår det bästa läget för ett bra skott, du kan också ta selfies, det finns en 10-sekunders timer. Enheten har en inbyggd makrofunktion . Kameran ger också perfekta fotografier av landskap och föremål på avstånd. Ljusläge låter dig skjuta på mörka platser. Det är ett nöje att använda en sådan enhet, den kan kallas universell, eftersom den är lämplig för olika förhållanden.

Bild
Bild

Instax Mini 9 Klar . Dessa kameror lockar uppmärksamhet med sitt slående utseende, eftersom de presenteras i flera färger. Satsen innehåller en mikrolins som gör att du kan skjuta på 35 cm avstånd. Det finns en funktion för att öka ljusstyrkan, om det behövs kan du minska kontrasten. Vackra bilder tas omedelbart. Med ljusstyrka kan du ställa in kameran för fotografering. Enheten finns i lila och solgult.

Bild
Bild

Instax Mini 9 . För tre år sedan lockade den här modellen uppmärksamhet från snabbfotografer. Det japanska företaget introducerade den nionde serien av sina kameror, och de är fortfarande relevanta än idag. Denna modell är inte rädd för grumligt väder och mörka rum , hon kan fånga bilder under ogynnsamma förhållanden. Kameran skiljer sig inte bara i sin iögonfallande design, presenterad i flera iögonfallande färger, men också i andra egenskaper. Fodralets matta material sitter bra i handen och glider inte. Setet levereras med samma ljusa band för bekväm fotografering.

Bild
Bild

Kameran har fem lägen för en fotografering . Det är inte nödvändigt att studera instruktionerna för att förstå hur enheten fungerar, bara slå på den, vänta tills den röda indikatorn slocknar och välj önskat läge. Då återstår bara att sikta på objektet och trycka på släppknappen. Det tar upp till tre minuter att skriva ut en bild och du kan njuta av resultatet av ditt arbete. Det finns tillräckligt med material i kassetten för 10 foton, som förmedlar ljusstyrkan och färgmättnaden och håller kvaliteten under många år. Förbrukningsmaterial är inte rädda för vatten, bleknar inte med tiden och blir inte gula . Uppsättningen innehåller makrolins att experimentera med. Kammaren har också spegel att ta en selfie.

Bild
Bild

Instax Mini 70 . Instantkameran har flera fokuseringslägen, inklusive makro, normal och liggande. Enheten är utrustad med en display där information om antalet återstående bildrutor visas. En separat knapp används för att byta läge. Denna modell har också förmågan att ta selfies, som många andra i serien. Kameran kan monteras på ett stativ, eftersom det finns ett speciellt uttag, vilket gör att du kan ta gruppbilder. Bilderna är levande och av hög kvalitet, vilket kan ses från den första ramen.

Bild
Bild

Instax Mini 90 . Denna enhet kan kallas en klassiker med en modern twist. Den snygga "retro" designen lockar konsumenter. Kameran erbjuds i klassiska svarta och bruna färger. Gadgeten liknar en filmkamera. Den tekniska fyllningen är modern, vilket är goda nyheter. Det finns en LCD på baksidan som visar antalet återstående exponeringar, inställningar och batterikraft. Det finns flera fotograferingslägen, du kan justera ljusnivån. Hanteringen är både automatisk och manuell . Det finns ett läge dubbel exponering för ursprungliga visuella effekter. Kameran har en långsam slutartid, och många experimenterar gärna med den här funktionen för att skapa mästerverk. Enheten har en inbyggd självutlösare vilket är bekvämt.

Bild
Bild

Instax Mini Hello Kitty . Själva namnet på modellen tyder på att det är tjejerna som föredrar att ha en sådan kamera till sitt förfogande. Den söta designen låter dig få riktigt glädje av själva driften av enheten. Kameran kan ta bilder under olika ljusförhållanden, vilket är en betydande fördel. Setet innehåller ett makroobjektiv och en patron för 10 skott. Bland egenskaperna bör kallas autofokus, självutlösarfunktion, inbyggd blixt . Modellen presenteras i vita och rosa färger.

Bild
Bild

Instax Wide 300 . Utformningen av denna kamera har genomgått många förändringar. Kameran är fyrkantig och lätt att hålla tack vare greppet, så fotograferingsprocessen kommer att bli trevlig. Den här enheten är något större än de vanliga snabbfoto -prylarna, men du behöver inte oroa dig för det. Om du planerar att skjuta länge kan du ställa in ett stativ, eftersom enheten har ett stativuttag. Det bör noteras att detta är den enda kameran från den här linjen som kan fotografera widescreen . Det betyder att du kan förkroppsliga dina vildaste fantasier, ta gruppbilder, där ett stort företag kommer att passa. Kameran har automatisk och fyllningsblixt, den senare kan slås på med ett enda tryck.

Bild
Bild

Hur väljer man?

Fujifilms Instax -serie har ett brett utbud av kameror, så det är inte lätt att välja. Enheterna skiljer sig inte bara i design utan har också olika uppsättningar alternativ. Därför bör du vara uppmärksam på rekommendationerna som hjälper dig att välja en kamera som uppfyller alla dina behov. Först och främst är det viktigt bestäm vilket format bilderna ska vara - WIDE, SQUARE eller MINI . Denna parameter anges i beskrivningen av varje modell, det är värt att komma ihåg att det inte finns någon kamera som stöder flera format.

Bild
Bild

När du väljer är det viktigt att överväga både tekniska möjligheter och visuella intryck.

Bild
Bild
Bild
Bild

Betygsätta betingelser där du planerar att skjuta. När det gäller resor kan du välja en modell som har flera olika lägen, en autoflash -funktion och naturligtvis en selfiespegel. Men den största fördelen med sådana prylar är naturligtvis möjligheten att snabbt få färdiga bilder som skrivs ut nästan omedelbart.

Bild
Bild
Bild
Bild

Observera innan du köper:

• storleken på önskat foto;
  • enhetens vikt;
  • förmågan att ta selfies;
  • komplett set (batterier, stativ, makroobjektiv, bälte);
  • olika lägen och filter.

Allt detta hjälper dig att utvärdera modellerna, kategorisera dem och ge företräde åt de som uppfyller din kravlista.

Bild
Bild
Bild
Bild

Tips för användning

Det finns några hemligheter du behöver veta för att ta fantastiska bilder. Vilken kamera du än använder, det är viktigt att inte glömma att ändra fotograferingsläget, med hänsyn till särdragen i platsens belysning , där allt händer. Linsen måste hållas uteslutande framför ansiktet .om en selfie tas. Ansiktet på fotot visar sig vara klart om det är i mitten av ramen, så att enheten kan fokusera på det. Tänk på att patronen har en begränsad mängd förbrukningsmaterial, så lägg på kassetter om du planerar att skjuta länge eller åka på en resa.

Bild
Bild
Bild
Bild

För att förlänga enhetens livslängd måste du se efter , vårda från skador. Därför är det användbart att ha ett tillbehör som t.ex. fall som skyddar mot stötar och väder. Ofta visar kameran batteriladdningen, så du måste övervaka den så att enheten startar vid ett lyckat skott. Experter rekommenderar att batterierna byts efter var 10: e kassett som används.

Bild
Bild

I kameror med omedelbar fotografering behöver du byta färg , detta är en viktig regel att följa. För att göra det själv behöver du: