Bose Soundbars: Högtalare 500, Soundbar 700 Och Andra Modeller Review. Hur Väljer Jag Och Ansluter Till Din TV?

Innehållsförteckning:

Anonim

För att få ut det mesta av dina filmer och musik måste du köpa ett bra högtalarsystem. Moderna ljudtillägg till tv -apparater kallas soundbars. Kompakta men ändå kraftfulla, de skapar en surroundljudupplevelse som ger dig känslan av en äkta biograf. Bose soundbars är mycket populära idag. Tänk på sortimentet av denna kategori av företagets produkter och markera modellernas huvudkarakteristik.

Bild
Bild
Bild
Bild

Särdrag

Märkets ljudteknik är annorlunda solida möjligheter . På grund av deras låga höjd stör panelerna inte alls när de placeras framför TV: n. Produkterna kan också monteras på väggen. Soundbarens lakoniska men snygga design gör att de harmoniskt kan komplettera TV -området i alla vardagsrum. Varje modell levereras med en fjärrkontroll, kablar, installations- och bruksanvisningar.

Tillverkaren rekommenderar inte att produkter placeras i ljudskåp. Detta försämrar ljudkvaliteten . Det bästa alternativet - platsen för soundbaren på TV -nivå . Lika avstånd från väggar gör att ljudvågor kan studsa från ytor. Resultatet är uppslukande 3D -surroundljud.

Bild
Bild
Bild
Bild

Modellöversikt

Bose Soundbar 500

SoundTouch 300 finns inte längre på varumärkets officiella webbplats (förmodligen utgått), så det är värt att hoppa över till Bose Soundbar 500 . Det ultratunna soundbar-höljet döljer kraft och signaturkvalitet. Amazon Alexa röststyrning tillgänglig. Tack vare mikrofonerna på båda sidor av produkten hörs dessutom användarens kommandon även med hög musik. Modellens mått är 80x4, 4x10, 2 cm.

ADAPTIQ -tekniken kalibrerar ljudet för att matcha rummets akustik . Stöd Bluetooth och Wi-Fi låter dig ansluta till systemet inte bara en TV, utan också en surfplatta, smartphone och andra enheter. Tack vare detta kan du inte bara lyssna på den sparade musiken i bra kvalitet utan också njuta av låtar från onlinetjänster. Med Bose Music -appen kan du spara dina musikkanalinställningar. Och om du ansluter flera smarta högtalare kan du lyssna på musik i olika rum. Förutom, Soundbar kan kompletteras med en trådlös basmodul Basmodul 500 . Detta fyller ljudet med djupa låga frekvenser. Surroundhögtalare hjälper dig att skapa en surroundljudsupplevelse. Genom att kombinera de tre elementen tillsammans kan du uppnå den perfekta hemmabioakustiken.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bose Soundbar 700

Denna modell har mått 97, 8x5, 7x10, 8 cm. Den virtuella assistenten Alexa finns också här . Tack vare honom kan du inte bara styra uppspelningen av musikaliska kompositioner utan också ta emot de senaste nyheterna eller till exempel en väderprognos. Mikrofoner gör användarkommandon hörbara vid vilken volym ljud som helst från panelen. Programmet uppdateras ständigt med nya funktioner. Firmware görs automatiskt. Soundbar är utrustad med lågprofilerade högtalare för klart ljud. Den akustiska vågledaren ansvarar för distributionen av ljudvågor, vilket ger dem volym och realism. ADAPTIQ -kalibrering fungerar . Det finns också QuietPort -teknik som eliminerar luftvibrationer som vanligtvis uppstår när ljudet slås på maximalt.

Synkronisering med andra enheter (förutom TV: n) är tillgänglig via Wi-Fi och Bluetooth . Musiken styrs av Bose Music -appen. Soundbar kan kompletteras med en trådlös subwoofer och satelliter. Satsen innehåller en universell fjärrkontroll med knappbelysning.

Specialteknik gör att du kan styra ljudfältet utan att enheten har direkt sikt.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bose solo 5

Detta är en ljudprojektor i ett stycke. Enhetens mått är 7x54, 8x8, 6 cm. Den väger 6, 35 kg . Högtalaren förbättrar inte bara ljudkvaliteten. Den har många användbara alternativ. Under dialogscener i filmer ger enheten röster i förgrunden. Du behöver inte längre lyssna för att få fram ord mot bakgrund av musik . Filmkaraktärernas tal blir mer begripliga och tydliga även vid låga volymer.

TrueSpace-teknik garanterar högkvalitativt surroundljud . Bluetooth -stöd gör det möjligt att spela musik från surfplattor, bärbara datorer, telefoner. Den universella fjärrkontrollen låter dig styra TV: ns ljud, justera basen och växla mellan enheter. Bluetooth -räckvidden är cirka 10 m. Förutom ljudfält och en ljudprojektor ansluten till en TV erbjuder företaget kunderna en akustisk enhet för att lyssna på musik Bose Home Speaker 500. Den kan fungera både självständigt och i kombination med en soundbar.

Bild
Bild
Bild
Bild

Valbara kriterier

När du väljer ett akustiskt tillägg till din TV bör du fokusera på dina behov och preferenser. Innan du köper, utvärdera de presenterade modellerna för ett antal egenskaper. Till exempel har Bose Solo 5 ingen röststyrningsfunktion, till skillnad från märkets ljudfält. Men det har ett alternativ att förbättra tydligheten i dialoger. Detta kommer utan tvekan att uppskattas av fans av filmer och tv -serier. För dem som ofta lyssnar på musik, Bättre att gå med Bose Soundbar 500 eller Bose Soundbar 700 med Bose Music -appen.

När det gäller att jämföra ljudfält, modifiering 700 är större och kraftfullare . Det är också värt att notera det Bose Soundbar 500 levereras med en grundläggande fjärrkontroll . I det här fallet krävs ljudbarens synlighet när du trycker på knapparna.

Bose Soundbar 700 levereras med en universell fjärrkontroll som kan styras var som helst i hemmet.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hur ansluter jag?

Det bästa alternativet för att ansluta en soundbar till en TV är med en HDMI -kabel . Om din TV -utrustning inte har en sådan kontakt kan du använda en optisk anslutning. I det här fallet är det viktigt att inte glömma i inställningarna för tv-utrustningen för att ge tillgång till externa ljudkällor, samt att stänga av de inbyggda högtalarna. Bose Solo 5 är ansluten till en TV med en optisk, koaxial eller analog kabel . Satelliter är anslutna till ljudfält med hjälp av trådlösa mottagare. Du behöver bara anslut den senare till elnätet och skapa kommunikation.

Rekommenderad: